SOSYAL ETKİNLİKLER

Azade Sucuoğlu

Yön. Kur. Sosyal Üye

13-16 Şubat1992 ULUDAĞ Gezisi.

13 Şubat 1992 Perşembe günü saat 14.00’de güneşli bir kış gününde Bursa’ya hareket ettik.

Her nedense bu yıl Uludağ Gezisi alışılanın altında katılımlarla gerçekleştirildi.

Buna rağmen küçük otobüsümüz ve güneşli kış günümüzün verdiği sıcaklık, bir de katılan dost ve arkadaşlarımızın güler yüzleri ile çok güzel bir gezinin başladığı inancını veriyordu. Yazdan kalan bir havada Bursa’ya geldiğimizde bastıran sis dumanlarla dolu kirli havadan bir an evvel kurtulmak için dağa tırmanmaya başladık.

Yapraklarını dökmüş ağaçlar kahverengi bir tül gibi yamaçları sarmıştı. Bu mevsimde güneş batışını Uludağ yamaçlarında seyretmek. Ufku saran pembe ve kızıl renkleri seyretmek doyulmaz bir güzellikteydi.

Milli park girişinde artık dağ yolunda olduğumuzu fark etmiştik. Kar iyice etrafı sarmıştı.

Saat 18.00’de kayak evindeydik her zaman ki dost yüzlerle sıcak mütevazı fakat rahat yuvamıza yerleştik. Yemekten sonra kısa gezintilerden sonra uykuyu hak etmiştik.

Cuma ve Cumartesi günleri telesiyejle yapılan gezintiler e yürüyüşlerle kar ve dağı herkes hissetmiş oldu.

Cumartesi gittiğimiz kervansaray otelindeki müzayede katılanlara zevkli dakikalar yaşattı. Cumartesi gecesi yaşadığımız olay katılanları için gezinin en unutulmaz anısıydı kuşkusuz. Deneyimli dağcı arkadaşımız Faruk Sükan’la beraber 8 hanım arkadaş gece yürüyüşü yapmak üzere yola çıktık. Uludağ’da pırıl pırıl mehtap ve 2 metreyi bulan kar ve karlarla kaplı çam ağaları arasında Fatih tepesine çıkıp oradan Bursa ovasının parlayan ışıklarını seyretmek nefes kesen bir güzellikteydi. Fatihte içtiğimiz çay, ocak başında ateşin etrafındaki sıcak dostluğu oyun havalarını ve oyunları her halde ömür boyu unutmayacağız. Başlangıçtaki bir arkadaş (çılgınlık bu yaptığımız geceni bu saatinde) diyordu. Dönüşte saat 11.00 olmuştu aynı kişi (yok mu başka bir tepe oraya da çıkalım) diye sesleniyordu.

Bir diğer dost (siz Ay’a gidiyoruz deseniz hiç düşünmeden gelirim) diye memnuniyetini belirtiyordu.

İşte böylece kısa fakat güzel anılarla dolu bu gezi gecesi de bitmiş oldu.

Pazar günü saat 13.00’de yola çıktık. Özdilek’te alışveriş Safranbolu lokumcusu derken gene güneşli bir akşamüstünde rahat bir yolculukla İstanbul’a döndük.

Yeni gezilerimizde beraber olmak üzere sağlıklı neşeli günler dileriz.