ATLETİZM OYUNLARI
ŞAMPİYONASI |
Ders: Beden Eğitimi Sınıf: 6 Süre: 8 x 40 dakika Öğrenme Alanı: A. Hareket
Bilgi ve Becerileri, B. Etkin Katılım ve Sağlıklı Yaşam Alt Öğrenme Alanı: A.1. Spor
Bilgi ve Becerileri, B.1. Düzenli Fiziksel Etkinlik, B.3. Spor Organizasyonları
ve Olimpiyat Oyunları Kazanımlar: A.1.1. Seçili spor dallarına özgü hareketleri sergiler., A.1.8. Sportif etkinliklerdeki performansını analiz eder., A.1.12. Fiziksel etkinliklerde araç-gereç ve alanlarını paylaşır., A.1.17. Sportif etkinliklerde başkalarının haklarına saygı gösterir., A.1.19. Sportif etkinliklerde kazanma ve kaybetme durumlarında duygularını kontrollü davranışlarla gösterir., B.1.1. Fiziksel uygunluğunu geliştirmek için düzenli olarak fiziksel etkinliklere katılır., B.1.3. Sportif etkinlikler sonrasında kişisel bakımını ve temizliğini yapmaya öncelik verir., B.3.2. Okul içinde sınıflar arası spor organizasyonları düzenlenmesinde görev almaya istekli olur. Temel Beceriler: İletişim, karar verme, problem çözme, öz yönetim
(öğrenmeyi öğrenme, eğlenme, sorumluluk, katılım, paylaşım, işbirliği ve
takım çalışması) Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Spor Eğitimi Modeli Araç ve Gereçler: 8 adet basit mini engel, takım formaları (antrenman
yelekleri), hakem kıyafeti, 2 adet kronometre, stafet için 2 adet plastik su
borusu (30cm), atmalar için tenis topundan fırlatma roketi, kulvar çizimi
için şerit bant (150m), slalom ve işaretleme için çubuklu huniler, şerit
metre (30-50m), takım ve puanları yazmak için yazı tahtası (board), fotoğraf
makinesi-kamera, müzik seti, renkli kartonlar, okulu ve spor alanlarını
süslemek için gerekli malzemeler, şeritler, balonlar. Okulunuzun olanaklarına
göre kullanılacak malzemeler artırılıp azaltılabilir. Ön Hazırlık:
a) Okul içinde görünür
bir yerde başarılı atletlerin resimleriyle, onların başarılarını anlatan
yazılar, spor ve fair-play içerikli sloganlarla süslenmiş özel bir pano (Okul
Spor Kulübü Panosu) hazırlatınız. Ayrıca bu panoya asılmak üzere, uygulanacak
oyunları tanıtıcı ve kurallarını açıklayıcı bilgileri içeren broşürleri
hazırlayınız. Yarışma sonuçları da bu panoda ilan edilecektir. b)
Öğrenci rolleri ve uzmanlık görevlerini açıklayan tabloları takım sayısı
kadar fotokopi çektirerek ilk ders için hazırlayınız. c) Etkinlik
önce sınıf içersinde daha sonra sınıflar arasında yapılacaktır. Bunun için ilk
derslerde etkinlikte kullanılacak oyunları uygulatarak tanıtınız. Etkinlik
takım yarışmaları şeklinde yapılacağından sınıf içi takımları oluşturunuz ve görev dağılımlarını belirleyiniz. Öğrencilerin
tamamının görev alması önemlidir. Takımlar hem sınıf içinde hem sınıflar arası
etkinlikte “sürat-engelli koşu, atlama, atma ve bayrak koşusu” oyunlarından aldıkları
toplam puanlara göre sıralanacaktır. Bireysel değerlendirme yapmayınız. d) Oyunlardaki
teknik şartları sınıfınızın ve öğrencileriniz düzeyine uygun olarak
belirleyiniz. Bunun için: 1.
Koşu
oyunu için koşu mesafesini alanınızın büyüklüğünü de dikkate alarak
belirleyiniz 2.
Engel
yüksekliğini öğrencilerinizin özelliğine uygun olarak belirleyiniz. 3.
Takımdaki
sporculara engel geçişleri, stafet değişimi, roket atma ve atlama
alıştırmalarını teknik olarak çalışmaları için fırsatlar yaratınız. 4.
Her
oyunu ve kurallarını iyice kavramaları için tüm takım görevlilerini de
kullanarak denemeler yaptırınız. 5.
Oyun
şeklini ve kurallarını büyük kartonlara çizerek ve yazarak açıklayınız ve sezon
öncesi spor kulübü panosuna asarak öğrencilerinizle paylaşınız. 6.
Okulunuzu
ve etkinlik alanını şenlik havası yaratmak için süsleyiniz. Güvenlik Önlemleri: Etkinlik alanını her ders öncesinde kontrol ediniz. Alanın yabancı maddelerden temizlenmiş olmasına dikkat ediniz. Etkinlik alanının diğer ders ve sınıflarla çakışmaması için okul ders çizelgesini sezon öncesinde temin ediniz. Kaynak: Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni ve Yaratıcı
Yaklaşımlar Sempozyum Kitabı (2007)., Michael W. Metzler (2005),
Instructıonal Models For Physıcal Education Holcomb Hathaway Publisher Scottsdale,
Arizona., www.iaaf.org, www.nailimoran.org, Uluslararası Atletizm Federasyonları Birliği
Okul Atletizm Oyunları programı (“IAAF Kids’ Athletics” 2006) |
ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİ
Giriş: Öğrencilerinize 10 ders saatini
kapsayacak ders organizasyonunu açıklayınız. Derslerde öğretim yöntemi olarak
spor eğitimi modelinin kullanılacağını açıklayarak aşağıdaki açıklamaları
öğrencilerinizle paylaşınız. Spor Eğitimi Modeli Modelin
temel hedefi, beden eğitimi dersinde öğrenciler için gelişim düzeylerine
uygun olan ve sınıfın tamamının katılımını sağlayan özgün spor deneyimi
sağlamaktır. Bu amaçla model; sezonlar, takım üyeliği, resmi müsabakalar,
kayıt tutma, festival ve sonuç etkinliği olmak üzere 6 ana boyut üzerine
kurulmuştur. Süreç: Spor eğitim modelindeki uygulamalar bir
festival/şenlik havasında düzenlenmelidir. Takımlara isim bulmak, takım
resimlerini çekmek, takım başarısını ve bireysel başarılara (Atletizm
Şampiyonasında takım başarısı değerlendirilecektir) ilgi çekmek ve düzenli
olarak duyurmak, centilmen ve sportmen oyuncuları seçmek ve kutlamak ve
bunları okulun tamamıyla paylaşmak festival/şenlik havasının oluşturulması
için önemlidir. Sezonlar: Öğrencilerin bir spor dalını öğrendikleri
süreyi ifade eder. Takım Üyeliği: Öğrenciler sezon boyunca bir takımın
üyesi olurlar. Her bir üye, takım içinde oyuncu olarak görev almanın yanında
takım idarecisi, antrenör, hakem, kondisyoner, ilkyardım görevlisi, istatistikçi,
malzemeci ve basın mensubu gibi farklı rollerde görev alacaktır. Kayıt
tutma: Müsabaka sonuçları ile birlikte, takımların ve sporcuların
(öğrencilerin) (Atletizm
Şampiyonasında takımların) o sezon için seçilen spora özgü performanslarının
değerlendirilmesinde kullanılacaktır. Takımdaki hakem, basın ve istatistikle ilgili
öğrencilerin görevini tanımlamaktadır. Resmi müsabakalar: Yarışma formatı, “sürat-engelli koşu,
atlama, atma ve bayrak koşusundan” oluşan sınıf içi takım yarışmalarıdır.
Dersin başlangıç bölümünde bireysel denemeler devam eden süreçte takım
karşılaşmaları yapılacaktır. Sonuç etkinliği: Spor eğitimi sezonunun son bölümünde,
hazırlık ve resmi müsabakalardan sonra bir “sonuç etkinliği” düzenlenir. Bu
etkinlikte sezon sonunda birinci olan takımın başarısının
değerlendirilmesinin yanı sıra görev alan bütün öğrencilerin sezon boyunca
yapmış oldukları çalışmaların kutlanması ve takdir edilmesi amacına dönük
olarak bir festival havasında gerçekleştirilecektir. Derse Geçiş: Spor eğitim modeline uygun olarak Atletizm spor dalının içeriğinde yer alan “sürat-engelli koşu, atlama, atma ve bayrak koşusu”ndan oluşan oyunlar kullanılacaktır. Bunun için sınıfınızı öğrenci sayısına uygun olarak 4 takım oluşturunuz. Örneğin bir ders için: 1. ve 2. takım “Sürat-Engelli Koşu” oyununda mücadele ederken, 3. ve 4. takım öğrencileri de uzmanlık rollerine göre “hakemlik, alan organizasyonu, derecelerin kayıt edilmesi ve puan tablosuna işlenmesi, fotoğraf-film gibi” görevleri alır. Ardından alan değişimi yapılarak 3. ve 4. takım “Sürat-Engelli Koşu” oyununa geçer, 1. ve 2. takım uzmanlık rollerine göre diğer görevleri üstlenirler. Diğer bir yöntem ise sınıfı 4 takıma bölerek hakemlik ve alan organizasyonlarında okulunuzun diğer sınıflarında bulunan öğrencilerden destek almaktır. Takımların oluşmasında demokratik
kuralların yanı sıra takımların güç dengelerinin yakın olmasına dikkat
ediniz. Takımları kız ve erkeklerden karma şekilde oluşturunuz. Özellikle
kızların sayısı takımlarda mümkün olduğunca eşit olmalıdır. Yanlış takım kurgulamasının
sporcuların (öğrencilerin) motivasyonunu düşüreceğini unutmayınız.
Spor eğitim modelinde öğrencilerin
üstlenecekleri rollerin seçilmesinde 5 faktöre dikkat edilmesi gerekir. Bunlar:
Dersin öncesinde fotokopilerini
hazırladığınız spor eğitim modelinde roller ve uzmanlık görevlerini açıklayan
tabloları takımlar ile paylaşınız. Takımların oluşturulmasının ardından takım
isimlerinin belirlenmesi için öğrencilerinize süre veriniz. a)
Gerekli öğrenci rolleri:
b) Takım ve uzmanlık rolleri:
İşleniş:
Hazırlık çalışmaları yapılmasının dört ana hedefi vardır. Bunlar: a) Öğrencilerin oyunlarda yer alan hareket formlarını (engel geçişleri, stafet değişimi, roket atma ve atlama hareketlerini) deneyerek kabaca öğrenmelerinin sağlanması, b) Modelin uygulanmasında planlama dışında kalan aksaklıkların tespit edilmesi ve giderilmesi, c) Takımların, oyuncuların (öğrencilerin) ve uzmanlık rollerinin gerektirdiği görev ve sorumluluklarda meydana gelebilecek olası negatif durumların giderilmesi için şans yaratılması, d) Spor eğitimi modelinde öğretmenin rolünü ortaya çıkararak öğretmenin sezon içindeki rolüne dair stratejiler geliştirmesini sağlamak.
Öğretmenin son kontrolleri yapması ile sezonun ilk yarışması başlar. 1 ve 2 numaralı takımlar yarışmasını tamamlayınca hakemlerce tutulan kronometre dereceleri sayı tutucular tarafından puan tablosuna işlenir. Daha sonra 3 ve 4 numaralı takımlar koşu parkuruna geçerek denemelerini yapar ve yarışmalarını tamamlar. Bu sırada 1 ve 2 numaralı takım oyuncuları diğer görevleri üstlenirler. Böylece “birinci kademe” yarışmaları tamamlanmış olur. Öğrenciler kişisel bakımlarını ve temizliklerini sağladıktan sonra ders tamamlanır. Gelecek derse kadar geçen süre içersinde öğrenciler uzmanlık rolleri (basın/gazeteci, halkla ilişkiler, oyuncular, istatistikçi vb.) görevlerini yerine getirirler. Takımların aldıkları puanlar spor kulübü panosuna asılarak bütün sınıfların rakiplerini takip etmesi sağlanır.
Öğrenciler kişisel bakımlarını ve temizliklerini sağladıktan sonra ders tamamlanır. Gelecek derse kadar geçen süre içersinde öğrenciler uzmanlık rolleri (basın/gazeteci, halkla ilişkiler, oyuncular, istatistikçi vb.) görevlerini yerine getirirler. Takımların aldıkları puanlar spor kulübü panosuna asılarak bütün sınıfların rakiplerini takip etmesi sağlanır.
Öğrenciler kişisel bakımlarını ve temizliklerini sağladıktan sonra ders tamamlanır. Gelecek derse kadar geçen süre içersinde öğrenciler uzmanlık rolleri (basın/gazeteci, halkla ilişkiler, oyuncular, istatistikçi vb.) görevlerini yerine getirirler. Takımların aldıkları puanlar spor kulübü panosuna asılarak bütün sınıfların rakiplerini takip etmesi sağlanır.
Öğrenciler kişisel bakımlarını ve temizliklerini sağladıktan sonra ders tamamlanır. Görevli öğrenciler uzmanlık rolleri (basın/gazeteci, halkla ilişkiler, oyuncular, istatistikçi vb.) görevlerini yerine getirirler. Takımların aldıkları puanları ve takım sıralamalarını spor kulübü panosuna asılarak bütün sınıfların rakiplerini takip etmesi sağlanır. Beşinci haftanın Cuma günü takım
idarecisi, antrenör ve kaptanlarının katılımı ve öğretmenin eşliğinde okul
şampiyonunu belirleyecek yarışmaların fikstür çekimi yapılır. Fikstür okul
spor kulübü panosuna asılarak bütün sınıfların rakipleri ve yarışma tarihlerini
öğrenmesi sağlanır. Karşılaşmaların okulun öğle arasında yapılması için okul
idaresi ile işbirliği sağlanır. Not: Karşılaşmalar öğle arasında
Saat: 13.00’de başlayacaktır. Uzmanlık rolleri (hakemler, sayı tutucu,
basın/gazeteci, halkla ilişkiler, istatistikçi, ilkyardım uzmanı vb.)
görevlerini, yarışmacıların dışında her sınıftan seçilen öğrenciler
tarafından yerine getirilir.
Sonuç etkinliği:
Son yarışma olan “Bayrak Yarışması-Formula 1 Oyunu”, Spor eğitimi sezonunun
son bölümünde, bir sonuç etkinliği olarak düzenlenir. Takımların son puan
durumuna göre eşleştirilmesi, karşılaşmaların düşük puanlılardan yüksek
puanlılara doğru yapılması, etkinliğin festival/şenlik havasında
gerçekleşmesine katkı sağlar. Sezonun final yarışması sonunda birinci, ikinci
ve üçüncü olan takımın başarısının değerlendirilmesinin yanı sıra görev alan
bütün öğrencilerin sezon boyunca yapmış oldukları çalışmaların kutlanması ve
takdir edilmesi amacına dönük olarak bir festival havasında gerçekleştirilir.
Katılan tüm öğrencilere aşağıda örnek olarak hazırlanmış sertifikalar ile
birinci, ikinci ve üçüncü takımlar ödüllerini, oyuncular sembolik
madalyalarını alırlar. Değerlendirme: Sezonun tamamlanmasının ardından aşağıdaki gözlem formu kullanılarak yapılır. Not: Hazırlanan gözlem formu bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor öğrenmelerin belirlenmesi amacına dönük olarak hazırlanmıştır. Öğrencilerin Atletizme olan ilgilerini belirlemek, sezon boyunca öğrenci davranışlarını tespit etmek veya sezon içinde yerine getirilmiş her bir görevin gerektirdiği bilgi ve becerilerin, öğrenciler tarafından kazanılıp kazanılmadığını belirlemek amacıyla, farklı ölçme-değerlendirme araçları geliştirilebilir. Geliştirilen ölçme- değerlendirme araçlarına ek olarak dersler/yarışmalar kameraya çekilebilir. Yapılan çekimler daha sonra öğrencilerle birlikte seyredilerek öğrencilerin kendilerini ve arkadaşlarını değerlendirmeleri sağlanabilir. ÖĞRETMEN GÖZLEM FORMU Öğrencinin, Adı ve Soyadı:……………………….……
Tarih: ___/___/200_ Sınıf :…………………………….. Atletizm Sezonunda Üstlendiği Rol/Roller: ………………………………………..
|
TAKIM SÖZLEŞMESİ Sınıf:-------------------------------- Spor Dalı :------------------------- Takım
Adı:----------------------------------------------------------------- Bizler takım olarak aşağıda belirttiğimiz konularda diğer takımlara örnek
olacak davranışlar sergileyeceğiz.
Takım Kaptanı İmza …………………….. Takım Üyesi Takım Üyesi Takım Üyesi Görevi/ İmza Görevi/ İmza Görevi/ İmza …………………….. …………………….. …………………….. Takım Üyesi Takım
Üyesi
Takım Üyesi Görevi/ İmza Görevi/ İmza Görevi/ İmza …………………….. …………………….. …………………….. |
SINIF İÇİ ve SINIFLAR ARASI ATLETİZM
OYUNLARINA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
Atletizm Oyunları ile atletizmin temel unsurları
(sürat ve engelli koşu yarışmaları, atma ve atlamalar) oyun ortamı içerisinde
uygulanabilmektedir. Fiziki güç gereksinimi düşük olduğundan her çocuk buna kolaylıkla
erişebilmektir. Branşlar aşağıdaki gibi uygulanabilir.
KANGURU
OYUNU (Sürat ve Engelli Koşu)
Kurallar
Renkli şeritlerle, yarışacak
iki takım için 20-40m boyunda 4 kulvar çiziniz. Her iki uca birer flamalı
slalom çubuğu yerleştirin. Her takıma iki kulvar ayırınız. Birine engelleri
Çıkış işareti verilince birinci
yarışmacı hızla düz koşar ve flamalı slalom çubuğunun arkasından bayrağı ikinci
yarışmacıya verir. İkinci yarışmacı, hemen önündeki engel bölümünü koşar ve
bayrağı üçüncü koşucuya getirir. Yarışma, tüm koşucuların birer düz ve birer
engelli parkur koşmalarından sonra biter.
Değerlendirme
Yarışmayı en kısa sürede
bitiren takım birinci olur. Kendisine, yarışmaya katılan takım sayısına eşit
bir puan verilir. Diğer takımlar, sıralarına göre önlerindeki takımdan 1’er
puan eksiğini alırlar.
KURBAĞACIK OYUNU (Atlama Oyunu)
Kurallar:
Bir çıkış çizgisi çizilir. Yarışmacılar,
çıkış çizgisi arkasında sıralanırlar. 1 inci yarışmacının ayakuçları çizgiye
deyecek şekilde çökerek durur, hızla öne doğru sıçrama yapar ve mümkün olduğu
kadar uzağa varmaya çalışır. Yarışan sporcunun ulaştığı nokta çizgiyle
işaretlenir (işaret çıkış çizgisine en yakın topuktan alınır). Takımın bir
sonraki yarışmacısı bu çizgiye ayakucu gelecek şekilde çıkış yapar. Yarışma
bitiminde takımın tüm sporcularının ulaştığı toplam uzaklık takımın puanını
oluşturur.
Değerlendirme
En uzun mesafeyi başaran takım birinci
olur ve kendisine katılımcı takım sayısı kadar puan verilir.
ROKET OYUNU (Atma Alıştırması)
Kurallar
Sporcu atma aracını durarak atış alanına doğru atar.
Her yarışmacının bir veya iki deneme hakkı vardır.
Değerlendirme
Atışlar atış çizgisine 90 derece açı ile ölçülür.
Sporcularının attığı mesafelerin toplamı, Takımın sırasını belirler. En yüksek
toplamı elde eden takım birinci olur.
FORMULA - I OYUNU (Bayrak
Yarışması)
Kurallar
Dört bölüme ayrılmış bir
parkurda yapılır. Bunlar sırasıyla sıçrama, sürat, slalom ve engel
bölümleridir. Öğrenciler ara vermeden parkuru tamamlayarak bayrağı diğer
arkadaşına verir.
Değerlendirme
Yarışmayı en kısa sürede
bitiren takım birinci olur. Kendisine katılan takım sayısı kadar puan verilir.
İLKÖĞRETİM 6. SINIFLAR
ATLETİZM OYUNLARI
ATMA – ATLAMA OYUNLARI KAYIT CETVELİ
SINIF DÜZEYİ:………………………………….
OYUN ADI :………………………………….
TARİH:………………………
TAKIM |
OYUNCULARIN BİREYSEL SONUÇLARI |
Takım Sonucu |
Sıra |
Puan |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beden Eğitimi Öğretmeni Okul Hakemi Okul Hakemi Okul Hakemi
İmza İmza İmza İmza
İLKÖĞRETİM 6. SINIFLAR
ATLETİZM
OYUNLARI
KOŞU
OYUNLARI KAYIT CETVELİ
SINIF DÜZEYİ:………………………………….
OYUN ADI :………………………………….
TARİH :………………………
TAKIMLAR |
Derece |
Sıralama |
Puan |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Beden Eğitimi Öğretmeni Okul Hakemi Okul Hakemi Okul Hakemi
İmza İmza İmza İmza
GENEL SONUÇ TABLOSU
……Sınıflar |
Oyunlar |
Kanguru (Sürat-Engel Oyunu) |
Kurbağacık (Atlama Oyunu)) |
Roket Atma (Atma Oyunu) |
Formula – 1 (Bayrak Yarışması) |
Toplam Puan |
Sıralama |
Takımlar |
|||||||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç |
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
|||
|
Sonuç
|
|
|
|
|
|
|
Puan |
|
|
|
|
Sayı Tutucu Halkla İlişkiler Beden Eğitimi Öğretmeni
İmza İmza İmza
Adı-Soyadı Adı-Soyadı Adı-Soyadı